Kısa bir süre sonra, o zamanlar Avrupalı basketbolculara pek de samimi gelmeyen NBA yönetimi, bu muhteşem yeteneği aktarmaya çalıştı. 1989 yılında 25 yaşında Portland Trail Blazers'a taşındı ama orada aradığını bulamadı. 2 yıl boyunca Clyde Drexler'in arkasında kalan Drazen, başarısız olarak görüldüğü için kararlılığından vazgeçmedi ve Avrupa'ya dönmedi. Ardından New Jersey Nets'e gönderildi. Oynama fırsatı bulduğu ilk yıl 20.6 sayı ortalaması tutturdu. Drazen, kariyerinde güçlü bir şekilde büyümeye devam etti ve 1993 sezonunda performansını artırdı. Nets üst üste ikinci kez playoff'a kaldı. Başarılı bir sezonun ardından hedef Avrupa Şampiyonası ve Petrovic ile Hırvatistan en büyük favori oldu. 1993 yılında Polonya'daki Olimpiyat elemelerinden döndükten sonra takım yerine kız arkadaşıyla Münih'e dönmeye karar verdi. Arabada uyurken otobanın karşı şeridinde bulunan bir kamyon 4 şeridi geçerek 12 metrelik bir boşluğu aşarak Drazen ile otomobile çarptı. Kız arkadaşı bir çizik almadan kurtulsa da Drazen hayatta kalamadı. Cenazesine 1 milyon nüfuslu bir ülkeden yarım milyon kişi katıldı. Yüzlerce insan, ölümünün yıl dönümünde hala mezarında mum yakıyor. New Jersey Nets, 3 numaralı formasını durdurdu ve salonun tavanına astı.
II. Dünya Savaşı'ndan sonra Vasarely, 1942-1944'ü Lot Vadisi'nin Saint Cere'sinde geçirdi, Paris'e döndü ve Paris'in güney banliyösü Arcueil'i devraldı. Bölgede bir stüdyo. Bu hareket sanatsal tarzında derin bir değişikliğin başlangıcını işaret ediyordu. 1947-1951 boyunca, bazı iki boyutlu geometrik formların duyusal alan ve derinlik algıları yaratabileceğini ve hatta optik hareket yanılsamaları üretebileceğini fark etti. Daha sonra bu keşfi Güney Fransa'nın Belle-Isle ve Gordes-Kristal bölgelerindeki tatiller sırasında yaptığı çalışmalara aktardı: "Güneydeki kasaba ve köylerin çelişkili görüşleri [...] güneş ışığından yoksun bırakıldı". 1940'ların başında Vasarely ve Denise Rene bir sanat galerisi kurdular. 1950'lerin başında, Vasarely ilk eserlerinde grafik ve figüratif resmini tamamen terk etti ve sonraki on yıl boyunca sanatçılar tarafından geliştirilen dinamik sanat ilkelerini genişletmek için çalıştı. , Hareketi statik biçimde çiz...
Yorumlar
Yorum Gönder