Ana içeriğe atla

Sosyal İmleme: Kayseri Güzellik Salonları

Fransa'nın II. Dünya Savaşı'nda Almanlar tarafından işgaliyle, Aragon'un tekrar ölümle dans ettiği savaş ve direniş yılları başladı. Sıkı bir sosyalist ve vatansever Aragon, mesleki gerçeklik karşısında Direniş Hareketi saflarındaydı. Savaş ve Direniş, esas olarak şiir Le Creve-Coeur (1941), Cantique que Elsa (1941), Les Yeux d'Elsa (1942), Broceliande (1942), Le Musee Grevin ( 1943) ve La Diane française (1945) kitaplarının ana temasını yarattı. II. Dünya Savaşı'ndan sonra sosyalist gerçekçilik sanatı ve dünya görüşü anlayışı ile çalışmalarına devam ediyor. Savaştan sonra, savaştan sonra 1948'de yayınlanan ilk eser Le Nouveau Creve-Coeur idi. Bunu izleyen şiir kitapları: Les Yeux ve la Memoire (1954), Mes Caravanes (1954), Le Roman inacheve (1956), Elsa (1959), Les poetes (1960), Le Foud'Elsa (1963), Le Voyage de Hollande (1964), // ne Paris'teki que
Elsa (1964), Elegy a Pablo Neruda (1966), Şambra, Şiirler (1969).
Şiirlerine ve romanlarına ek olarak Aragon, birçok dergi ve gazetenin yöneticisiydi. Ayrıca zamanının en popüler dergilerinden Ce Soir'in ortak editörü olan Aragon, neredeyse 20 yıl (1953-1972) Lettres Francaise'i yönetti. 1956'da "Edebi Konseyler" yazdı ve SSCB'nin (Andre Morois ile birlikte) tarihini büyük çabalarının ve uzun çalışmalarının eseri olarak yayınladı. İki kez Lenin Ödülü'ne layık görüldü. 1967 yılında Honcourt Akademisi'ne seçilmesine rağmen, bir yıl sonra birkaç nedenden dolayı istifa etti.

Elsa, çalışmasının ilham kaynağı olan Elsa'nın ölümünden sonra bir süre yerinde kalmasına rağmen, Henri Matisse (1971) ve Atr Roman (1974) adlı iki roman ve Les Adieux adlı bir şiir kitabı yayınladı. ve diğerleri '' Şiir yazar. Bu son çalışmalardan sonra, hayatının geri kalanını daha önce yazdığı eserlerini araştırarak geçirdi.

Şiirin Aragon yaşamında özel ve özel bir yeri vardır. Şiirleriyle yaşamın zayıflıklarını arttırdığını ifade ediyor. Les Yeux d'Elsa kitabının ön saflarında bu yaklaşımı şöyle ifade ediyor: "Şiir sanatı, zayıfları güzelliğe dönüştüren simyadır." Aragon Fransız şiirine şiirsel açıdan başarılı ayetler getirdi. Kelimeleri ve görüntüleri seçme fırsatını başarıyla sağlayan Aragon, yeni ve zengin görüntülerle şiire yeni bir ufuk getirdi. Çağdaş Lorca gibi, şiirlerinde kullandığı kelimeleri seçme konusundaki titizliği nedeniyle ritim açısından çok popüler olan şiirler yazdı. Şiirlerindeki bu özellik, eserlerinin çoğunun bileşiminden anlaşılabilir. Yakın arkadaşı Pablo Picasso tarafından yazılan şiiri Dilbury, ritmik uyumun güzelliğinin en iyi örneğidir.

İTALYANCA DİL
Pablo Picasso

En aptalca bile
yuvarlak gözlü
Akıllıca pazarlar
Bu alnın yanında

Ah sevgilim
Güneşte
Düz görün
Ve altın ten

Saçında
Geçmişin aksine
Hala ayakta mısın
Parlak kağıt gibi

Dudaklarını getir
Kötülük ve ateş sözleri

Ama lav tonunda
Hayır, ses diyor

Louis Aragon bize "Mutlu Aşk Yok" şiirinde daha iyi tanınıyor. Gerçekten de, bu şiir, diğer şiirlerle birlikte, Aragon'un en popüler ve en popüler şiirlerinden biridir. İlk başta şiirlerinde umut, mücadele ve iyimserlik inceleyen bu karamsar şiir yazmak şiir gibi görünse de, şiir aslında "aşk" kavramını daha genel bir çerçevede ele aldı. Genel yaşam ortamında mutluluk kavramını takdir etti ve insanlar mutsuz olduğunda anlamsızlığa ya da bireysel mutluluğun imkansızlığına değindi.
Aragon şiir, roman, eleştiri, deneme ve çeviri şeklinde 61 kitap yayınladı. Sanatçının en ünlü eserleri:
şiirler:
Alevi Joy (Feude Joie, 1920)
Sürekli Hareket (Le Mouvement Perpetuel, 1926)
İşkence gören işkenceciler (Persecte Persecuteur, 1931)
Yaşasın Urallar (Hourra I'Oural! 1931)
Elsa Şarkıları (Cantique a Elsa, 1942)
Les Yeux d'Elsa (Elsa'nın Gözleri, 1942)
Grevin Müzesi (Le Musee Française, 1943)
Fransızca diana (1945)
Bitmemiş roman (Le Roman İnacheve, 1956)
Elsa (1959)
Roma:
Gerçek Dünya (Les Communites, bu 6 ciltli kitap 1949 ve 1951 arasında yayınlandı.
Aniket veya Panorama (Anicet ou le Panorama 1921)
Libertinage (Le Libertinage, 1924)
Basel çanları (Les Cloches de Bale, 1934)
Narin Şehirler (Les Beaux Quartiers, 1936)
Üst Sınıf Yolcular (Les Voyageurs de I'Imperiale, 1942)
Aurelien (1944), Kutsal Hafta (La Semaine Sainte, 1958)
Ölümüne Mahkum (La Mise a Mort, 1965)
Blanche veya Unutmak (Blanche ou I'Oublie, 1967)

Düzyazı / Denemeler:
Paris Köylüleri (le Paysan de Paris, 1926)
Biçembilim (Le Traite de style, 1928)
Sosyalist Gerçekçilik için (Pour un realisme Socialiste, 1930)
Komünist Adam (L'Homme Communiste, 1946)
Stendhal Işığı (La Lumiere de Stendhal, 1954)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sosyal İmleme: Canlı Dert Ortağı

Lezzet Arayışı Yeni ve lezzetli domates çeşitlerinin üretimi harika bir fikir gibi görünüyor. Bilim adamlarının ve yetiştiricilerin daha iyi bir meyve arayışında başarılı olacakları ve son ürünün birçok insan için hem besleyici hem de uygun fiyatlı olacağı umulmaktadır. İşte daha iyi bir tat peşinde olanların bugün neler yapabileceği hakkında bazı öneriler. * Yılın uygun zamanında piyasalardan domates yatırabilirsiniz. * Popüler çeşitler bulunana kadar farklı hatıra domatesleri denenebilir. * Alışveriş organik pazarlardan veya köylü pazarlarından yapılırsa, popüler domates türlerinin üreticisine dikkat edilebilir. Bir çiftçi tarafından üretilen bir meyve veya sebze çeşidi sevilirse, diğerleri de sevilebilir. * Taze, taze çekilmiş domatesler tercih edilmelidir. * Daha iyi bir lezzet isteyenler kendi domateslerini yetiştirmeyi düşünebilir. * Kendi domateslerini yetiştirmeyenler, çiftçi veya köylü pazarlarını ziyaret edebilir ve tarlada yetiştirilen domateslerin tadını bir serada yetiştir

Mikroskopta Boyut Neden Önemlidir?

Geleneksel taramalı elektron mikroskobu, bir numunenin yüzeyinden sekonder elektronların emisyonuna bağlıdır. Yüksek odak derinliği nedeniyle, taramalı elektron mikroskobu, Bilence stereo ışık mikroskobunun EM analogudur. TEM ile mümkün olmayan hücre yüzeylerinin ve tüm organizmaların detaylı görüntülerini sağlar. Aynı zamanda partikül sayımı, boyut belirleme ve proses kontrolü için de kullanılabilir. Taramalı elektron mikroskobu olarak adlandırılır çünkü görüntü, odaklanmış bir elektron ışınının bir tarama modelinde numunenin yüzeyine taranmasıyla oluşturulur. Birincil elektron ışınının yüzeye yakın atomlarla etkileşimi, rasterdeki her noktada parçacıkların emisyonuna neden olur, örneğin düşük enerjili ikincil elektronlar, yüksek enerjili geri saçılım elektronları, X ışınları ve hatta fotonlar. Bunlar çeşitli dedektörlerle toplanabilir ve ilgili sayıları bir katot ışın tüpünün her eşdeğer noktasında parlaklığa dönüştürülebilir. Mikroskop altındaki boyut Mikroskopta Boyut Neden Önemli

Sosyal İmleme: Dert Köşesi Dert Ortağı Dert Hattı

II. Dünya Savaşı'ndan sonra Vasarely, 1942-1944'ü Lot Vadisi'nin Saint Cere'sinde geçirdi, Paris'e döndü ve Paris'in güney banliyösü Arcueil'i devraldı. Bölgede bir stüdyo. Bu hareket sanatsal tarzında derin bir değişikliğin başlangıcını işaret ediyordu. 1947-1951 boyunca, bazı iki boyutlu geometrik formların duyusal alan ve derinlik algıları yaratabileceğini ve hatta optik hareket yanılsamaları üretebileceğini fark etti. Daha sonra bu keşfi Güney Fransa'nın Belle-Isle ve Gordes-Kristal bölgelerindeki tatiller sırasında yaptığı çalışmalara aktardı: "Güneydeki kasaba ve köylerin çelişkili görüşleri [...] güneş ışığından yoksun bırakıldı". 1940'ların başında Vasarely ve Denise Rene bir sanat galerisi kurdular. 1950'lerin başında, Vasarely ilk eserlerinde grafik ve figüratif resmini tamamen terk etti ve sonraki on yıl boyunca sanatçılar tarafından geliştirilen dinamik sanat ilkelerini genişletmek için çalıştı. , Hareketi statik biçimde çiz